Nasza Historia
Dzieje Szkoły Podstawowej nr 4 rozpoczynają się 25 września 1984 r., gdy na zebraniu Gminnej Rady PRON powołano Społeczny Komitet Budowy Szkoły w Pruszczu Gdańskim. Do tej pory w naszym mieście istniały trzy szkoły podstawowe. Ta nowa służyć miała mieszkańcom szybko rozbudowującej się wschodniej części Pruszcza. W 1985 r. powstał projekt, którego wykonawcą zostało przedsiębiorstwo BUDROL. Wiele pruszczańskich zakładów ofiarowało swoją pomoc.
14 lutego 1985 roku na posiedzeniu Społecznego Komitetu Rady Szkoły ostatecznie ustalono, że miejscem budowy zostanie wolny plac przy ulicy Kasprowicza. Obiekt obliczono na 33 oddziały i 900 uczniów. Budowę rozpoczęto w 1990 roku.
Trzy lata później, w roku 1993, oddano do użytku pierwsze skrzydło budynku. Stanowisko dyrektora objął mgr Zygmunt Rzaniecki. Jego zastępcą został mgr Zbigniew Kowal. Dyrektor przejął obowiązki 1 czerwca i natychmiast zaczął kompletować kadrę pracowniczą. Zatrudnił 25 nauczycieli oraz 14 pracowników administracji i obsługi.
Nauczanie początkowe
Nauczanie początkowe, nauczanie elementarne, pierwsze lata kształcenia ogólnego (w polskim systemie oświatowym kl. I-III, obejmujące dzieci w wieku 7-10 lat), przeznaczone na opanowanie umiejętności czytania i pisania, przyswojenie podstawowych wiadomości o kraju ojczystym, przyrodzie, życiu społecznym, zaznajomieniu z podstawowymi działaniami matematycznymi. Nauczanie początkowe prowadzone jest przy zastosowaniu specyficznych metod i środków nauczania, przystosowanych do możliwości psychofizycznych dziecka, i winno je przygotować do nauczania systematycznego w ciągu dalszych lat nauki.
Klasy integracyjne
integracja2.jpg INTEGRACJA- oznacza danie szansy przebywania, zabawy, uczenia się i wychowania wszystkim dzieciom, zarówno pełnosprawnym jak i niepełnosprawnym. Sama idea integracji w pedagogice wywodzi się z nurtu humanistycznego przeświadczenia o prawie wszystkich dzieci do edukacji. Prawo to gwarantuje Konstytucja RP i ratyfikowana przez nasze państwo Konwencja Praw Dziecka. Pierwsze klasy integracyjne powstały w Polsce już w 1993 roku i z roku na rok ich liczba stale rosła.
Świetlica szkolna
Świetlica szkolna serdecznie zaprasza uczniów na różnorodne formy zajęć edukacyjnych, które dają wytchnienie po nauce szkolnej.
Każdego dnia wychowawcy zapewniają:
- przyjazną atmosferę
- poczucie bezpieczeństwa
- opiekę i wychowanie alternatywne
- pomoc w nauce szkolnej
- aktywny wypoczynek